'تذکر' لاریجانی به احمدی نژاد در خصوص عدم تشکیل وزارت ورزش
نوشته شده توسط : ژورنالیست

یک نماینده مجلس ایران از تذکر رئیس مجلس به رئیس جمهوری این کشور در خصوص عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان خبر داده است.

جلال یحیی زاده، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس در گفت و گویی با خبرگزاری مهر گفته است که علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در پی عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر پیشنهادی برای تصدی این وزارتخانه از سوی دولت، در نامه ای به محمود احمدی نژاد تذکر داده است.

طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان از ترکیب دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان در دی ماه سال گذشته توسط مجلس ایران به تصویب رسید.

به گزارش این خبرگزاری آقای یحیی زاده گفت: "متاسفانه دولت هیچ عزم جدی برای معرفی وزیر ورزش و تشکیل این وزارتخانه ندارد و در هفت سال گذشته نیز هیچگاه سازمان تربیت بدنی تا به این اندازه در مقابل مجلس عدم پاسخگویی نداشته است."

به گفته او بیستم فروردین ماه آخرین مهلت دولت برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان است و مجلس از راهکارهای نظارتی و تذکرات برای اجرایی شدن این قانون استفاده می کند.

تصویب تشکیل وزارت ورزش از تصمیمات اخیر مجلس ایران بود که با واکنش منفی دولت مواجه شد و بر اختلافات بین قوه های مجریه و مقننه افزود.

یکی از دلایل اصلی رای مثبت نمایندگان موافق با این طرح، عدم پاسخگویی مستقیم سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان است که رئیسان آن از معاونان رئیس جمهوری هستند و مستقیما ملزم به پاسخگویی در برابر مجلس نیستند.

با تشکیل وزارتخانه جدید، نمایندگان مجلس امیدوارند بتوانند نظارت بیشتری بر عملکرد دولت در زمینه های امور جوانان و ورزش داشته باشند و مسئول آن از مجلس رای اعتماد بگیرد.

این طرح روز ۱۲ دی ماه با ۱۵۷ رای موافق در مقابل ۴۴ رای مخالف به تصویب رسید. این مصوبه در بهمن ماه از سوی شورای نگهبان تائید شد.

در پی تصویب طرح تشکیل وزارت جدید ورزش و جوانان محمود احمدی نژاد تصمیم گیری مجلس را "یک مقدار عجولانه" خواند و گفت که وزارتخانه شدن امور ورزش، به منزله بستن دست مدیران ورزشی است و افزود که در اکثر کشورهای جهان، امور ورزشی را معاونان رئیس جمهوری یا وزرای مشاور اداره می کند.

به گفته آقای احمدی نژاد، امور جوانان و ورزش با هم همخوانی ندارند ضمن اینکه براساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است چهار وزارتخانه را کاهش دهد نه اینکه یک وزارتخانه جدید ایجاد کند.

دلیل اصلی مخالفت دولت با این طرح، عدم هماهنگ بودن اهداف کاری و حوزه فعالیت دو سازمان و داشتن بار مالی در صورت تشکیل وزارتخانه بوده است.

پس از تصویب این طرح محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری گفت که دولت به تصویب طرح ادغام سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان "انتقاد دارد اما به قانون عمل خواهد کرد ".

او گفت: "دولت مطیع قانون است اما بهتر بود در این باره کار کارشناسی بیشتری صورت می گرفت."

با این حال پس از گذشت بیش از سه ماه هنوز این وزارتخانه تشکیل نشده است.




:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: